En nagelkund senare...

Jag valde att göra akryl idag för jag måste få träna lite mer på det. Och det behövs tyvärr... Men det är väl dumt att säga att jag är missnöjd, men jag är inte nöjd heller. Jag ser dock vad jag behöver träna på, och får hoppas det ser bättre ut för var par händer jag gör. Kunden ville ha långa naglar i franskt, och åter igen när jag frågade vilken vit färg hon ville ha på fria kanten, valde hon "Soft white" ist för "Pure white" som ger ett mycket skarp vit kant. Min personliga favorit också. Hon ville vara fin till ett bröllop på lördag, delvis därför jag valde akryl så att vi lätt kan lösa upp dem om hon inte vill fortsätta ha konstnaglar. Hon valde stickers som dekor, och jag tycker själv det vart väldigt snyggt. Tidåtgång vart 4h, och tro det eller ej, men det tog upp emot 5-6 timar förrut.

Förresten, driver du nagelblogg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0