Morgonstund med nagelkund

Godmorgon tänker jag säga eftersom klockan bara är 08.45 i skrivande stund. Jag vaknade innan klockan ringde utvilad och glad. Så det det ska vara! Igår bestämdes det att jag troligtvis kommer jobba från Tis-lördag och vara ledig Sön & Mån på salongen. Jag behöver jobba lördagar då jag vet att det är många som jobbar varje dag och helg är enda tiden dom kan komma och få fina naglar på.

Igår var Annelie här, och fick en manikyr med lackning. Annelie har en så skön smak. Om jag ska beskriva den med tre ord: Barnslig, färger ska skära sig, ovanligt. Om man hittar ett mönster du aldrig skulle bära, skulle Annelie troligen älska det.

Manikyrerade och lackade i China Glaze'e Lemon Fizz. Dekoration Fimo.

 

Jag gjorde själv ny design på mina naglar igår, och jag är supernöjd. Har ett fantastiskt turkåsblått glitter i min glittersamling. Man får sån sjuk beslutångest när man ska välja, men jag är verkligen jättenöjd med färgen. Valde färgen eftersom det är samma färg som min nya tröja jag köpt från Sweden rock.

Nu är det dags att göra sig i ordning, förbereda nagelbordet och ta emot min nya nagelkund.

Puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0