Salongen


Det blev inga bilder på det jag köpte helt enkelt. Istället tar jag med en bild på det möbler som kommit i ordning på min nagelplats på salongen. Det bara pirrar i hela magen när jag tittar på det och för att inte tala provsätter mig på stolen. Helt otroligt att jag faktiskt är egen företagare nu och ska börja jobba sådär 50h/veckan. F-skattsedeln damp ner i brevlådan här om dagen som den skulle, och ja, allt känns skrämmande, jag är superrädd, men jag är glad, jag är stolt! Jag försöker det alla bara vågar drömma om. Jag må misslyckas, men jag försökte iaf på riktigt!



Idag ska jag och en ny vän vid namn Lynn åka in till Naglar.com och hag ska handla lite saker jag behöver på salongen.

En vän till mig Johanna, samanförde mig med en av hennes vänner som går och gör naglarna på ett annat ställe, men som nu inte hade tid mitt i sommaren. Så Johanna gav henne mitt nr och vi träffades och jag filade bort det sista och la på nytt  och hon vart nöjd. Idag fick jag reda på att när den här kunden hade gått tillbaka till sin ordinare salong så hade dhennes nagelterapeut blivit imponerad och sagt att det var det snyggaste elevjobb hon sett. Jag blev så generad när hon sa det, men glad. Många som talar om för mig att jag är så duktig. Att jag behöver träning såklart, men att jag har talang för det, att jag är bra på nageldesign osv. Jag försöker tala om för alla att jag har ett brinnande intresse, DET tar mig långt! Talang, nja. Jag vill och jag försöker.

Dags att koka kaffe och ge råttorna frukost. Får se om jag fotar det jag köper på skolan idag då?

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Snyggt det blev här!! Tack för idag!! :D

2010-08-31 @ 20:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0